Nog 1 week....

25 februari 2019 - Westkapelle, Nederland

Heyhey,

Zoals de meeste van jullie wel zullen weten vertrek ik over een week naar Tanzania om daar 3 maanden stage te gaan lopen in een crisisopvang voor kinderen van ongeveer 0 tot 4 jaar.
Over een week al..... Het begint toch wel echt te kriebelen. Spanning om alles en iedereen hier te moeten missen, maar ook enorm veel zin in een nieuw avontuur :)

De keuze voor Tanzania en het opvanghuis was heel snel gemaakt. Al heel lang weet ik dat wanneer ik de kans krijg om in het buitenland stage te lopen ik dit met beide handen wil aan nemen. Ik ben altijd fan geweest van het buitenland, niet alleen voor vakantie maar het lijkt me ook een hele ervaring om eens te leven, werken en wonen in een ander land. Ik wilde graag naar een land in Afrika omdat ik ten eerste daar nog nooit geweest was en ten tweede wilde ik het liefst ook naar een 'niet-westers' land. Toen ik hoorde dat ik in het derde jaar van mijn opleiding de kans kreeg om naar het buitenland te gaan heb ik niet lang moeten zoeken voor een land en stageplek die me aansprak. Door de enthousiaste verhalen van Vivian stond ik te popelen om aan de slag te gaan in het opvanghuis. Vivian doet ook de opleiding Social Work op de HZ en is vorig jaar voor drie maanden in Tanzania geweest. Ze heeft een onvergetelijke ervaring gehad en was zo enthousiast dat ze nu voor een maand weer terug is om vrijwilligerswerk te doen.

Ik ga 12 weken lang stagelopen in een crisisopvang voor kinderen. De kinderen worden hier al dan niet tijdelijk opgevangen. Om verschillende redenen worden deze kinderen uit huis geplaatst. De meest voorkomende reden is moedersterfte. Door gebrek aan goede gezondheidszorg of te laat medisch ingrijpen is moedersterfte vrij hoog in Tanzania. Als de vader of andere familieleden onvoldoende financiële middelen hebben om voor de baby te zorgen is de kans groot dat het kind verwaarloosd wordt. Door de hulp van het opvanghuis worden de kinderen liefdevol verzorgd totdat ze in een latere leeftijdsfase terug naar familie kunnen of in het geval dat ze niet terug kunnen naar familie, in aanmerking komen voor adoptie.

De afgelopen maanden ben ik druk bezig geweest met voorbereiden. Het zoeken van een land, een organisatie, vliegtickets boeken, het halen van de vaccinaties en veel informatie opzoeken over Tanzania. Wat voor een land is het, welke taal spreken ze, wat is er allemaal te doen etc. Ze zeggen dat het het mooiste land van Afrika is, dus ik ben benieuwd!! :)

Nu is het dan bijna zo ver en kan ik niet wachten om het vliegtuig in te stappen op weg naar Tanzania. Vivian zit er al en samen met een ander meisje, Roos, die in Tanzania zit voor een stage van 10 weken slapen wij in hetzelfde vrijwilligershuis. Roos en Vivian zitten er nu al samen en sturen veel foto's en filmpjes waardoor ik alleen maar meer enthousiast wordt!!

In Nederland heb ik een inzamelingsactie opgezet om geld in te zamelen voor het opvanghuis. In eerste instantie was het doel om geld op te halen voor het kopen van medicijnen voor de verzorging van de kinderen. Inmiddels heb ik met jullie hulp al zoveel opgehaald dat ik ook bijdrages kan doen voor andere benodigdheden voor het opvanghuis. Ik zal jullie hiervan op de hoogte houden!

3 maart vlieg ik om 22.30 vanaf Brussel Zaventem eerst naar Addis Abeba in Ethiopië. Van daaruit is het nog maar een klein stukje vliegen naar Arusha, Tanzania.

Vind je het leuk om op de hoogte te blijven van mijn avonturen, lees dan vooral deze blog! Ik zal af en toe eens een verhaal posten en ook wat foto's laten zien!

Bedankt voor het lezen van mijn blog en tot snel!

Liefs Demi

1. Vivian:
    25 februari 2019
    Hee Demi, ik weet zeker dat je een geweldige tijd gaat beleven hier. Tot over een week! X
  2. Romy 😊:
    25 februari 2019
    Super spannend!! Wat een uitdaging zet m op en heel veel plezier!!
  3. Mama:
    25 februari 2019
    Lieve Demi, wat zal ik je missen maar wat gun ik jou dit van harte. Heel veel plezier en vooral van genieten. Xxx
  4. Els:
    25 februari 2019
    Wat een dankbaar werk wacht je daar! Straks ben je een mooie ervaring rijker Demi! Succes!
  5. Sabine:
    25 februari 2019
    Hoi Demi, dat gaat al op schieten. Super mooi wat je gaat doen. We gaan je volgen!
  6. Janny lunenburg.:
    25 februari 2019
    Hallo demi. Als ik het zo eens lees ben je super enthousiast. Dan zal je het zeker wel redden daar. Geniet ervan. Wij wensen je heel goede reis en veel succes daar.
  7. Emmely:
    25 februari 2019
    Leuk Deem, ik ga je zeker volgen! :)
  8. Bart:
    28 februari 2019
    Veel plezier en succes, Demi!

Bart en Caroline
  9. Oma Kim:
    28 februari 2019
    Lieve Demi, nog 3 dagen en dan ga je een spannende tijd tegemoet.
    Ik denk dat je een hele fijne tijd zal hebben en met jou instelling gaat het je zeker lukken.
    Wat zal ik je missen en we gaan je zeker volgen en bekijken enzovoort enzovoort.
    veel liefs van Oma
  10. Hans en Annemarie:
    Lieve Demi,
    We wensen jou een goede reis en een mooie tijd in Tanzania! Je zult vast terugkomen met een koffer en rugzak vol indrukwekkende verhalen en herinneringen! We gaan je natuurlijk volgen via je blog :)
    groetjes:
    Hans en Annemarie
    Jens en Lisa
    Marit
  11. Vera:
    1 maart 2019
    Leuk Deem! Ik ga je blijven volgen. Geniet ervan!
  12. Minke:
    1 maart 2019
    Super leuk! Heel veel succes en plezier in Tanzania! :-)